Hvordan ser din treningsuke ut?

Hei, endelig er det helg! Hurra, da blir det masse snacks og godsaker, men da bør man også få til litt trening. Jeg får mange spørsmål om hvordan en vanlig treningsuke ser ut. Mange som trener legger opp et skjema med tunge og lette uker. Men nå er det ”off-season”, så da gjør jeg ikke det. På denne tiden av året prøver jeg å få treningen til å passe inn i hverdagen istedenfor.

Jeg prøver å trene ute så ofte jeg får til. Frisk luft og sol er faktisk bra for kropp og sjel:-) Sykling, løping eller å gå på rulleski/langrenn (når snøen kommer).

Jeg varierer av og til treningen med en spinning time for å få opp motivasjonen litt. Det funker bra sammen med andre og for å få litt ny energi. Hvis man vil spare tid, kan man også sette seg på spinning sykkelen hjemme eller rulle, om man har det. Sett på en bra film, eller serie. Så går økten lett som en lek!

Så hvordan ser da en typisk uke ut?

Mandag: intervaller sykkel/spinning ca 60-90 minutter

Tirsdag: Styrketrening + rulleski/langrenn 90-120 min

Onsdag: Hvile

Torsdag: Intervaller Sykkel/spinning + styrketrening 60-90 min

Fredag: Rulleski/langrenn 120 min + KAKE!

Lørdag: Hvile

Søndag: langkjøring Sykkel eller Rulleski/langrenn ca 180 min

Man må se an dagsformen, jobben, skolen, barna mm men dette er et bra utgangspunkt for å beholde en god grunnform gjennom høst/vinterhalvåret. Dette fungerer bra for meg.

Husk at treningsform er ferskvare!

Lykke til, og god helg!