Garanti, retur og reklamasjon

Garanti

Alle varer hos oss selges med reklamasjonsrett i henhold til kjøpsloven. Vi har ingen garanti utover kjøpsloven med mindre annet er opplyst i produkttekst.

Retur

Før en vare kan sendes tilbake til vårt lager eller leveres i retur til en av våre partnerbutikker, må forbruker avklare dette med vårt servicesenter slik at vi kan behandle retur på riktig måte.  
Varen krediteres når vi har mottatt i varen i riktig tilstand i forhold til hva som er avtalt med vår serviceavdeling. 
Normal behandlingstid fra vi har mottatt sendingen er 1-3 dager. I høysesongen kan behandlings-tiden være opptil 2-5 dager. Når en retur er ferdig behandlet vil du få tilsendt en e-post fra oss med hvilke varer du har returnert og verdien for de.
 
Vi anbefaler at du bruker Postnord eller Posten sine sporbare pakker når du sender varer i retur. Dette gir deg mulighet til å spore pakken i etterkant. Varer som blir sendt tilbake med andre metoder sendes på eget ansvar. Retur som blir sendt tilbake med postoppkrav vil ikke bli hentet.

Fyll ut reklamasjonsskjema her

Reklamasjon

Etter at du har mottatt produktene, skal du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.

Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, og/eller omlevering, og/eller prisavslag, og/eller heving av kjøpet, og/eller erstatning. Selger kan kreve å få reparere varen hvis det er umulig å skaffe en ny, for eksempel hvis varen ikke lenger blir produsert, eller at det medfører en urimelig kostnad.
Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss via reklamasjonsskjema som du finner her. Dette må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen. Du har likevel alltid minst to måneders reklamasjonsfrist. Vi anbefaler av bevishensyn at reklamasjonen sendes oss skriftlig. Retten til å reklamere gjelder i to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år. Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten etter pkt. om angrerett.
All reklamasjon må meldes inn via vårt retur/reklamasjonsskjema.
Ved forsendelse av reklamasjon på deler og utstyr, sendes dette tilbake til vårt lager (adr: Stians Sport AS, Industrivegen 20, 2100 Skarnes). 
Ved reklamasjon på sykkel, må denne leveres tilbake til utleveringsstedet hvor du hentet denne, og reklamasjon behandles i butikk.