Landevei

Landevei

Bruk stigende rekkefølge

17 stk

per side

Bruk stigende rekkefølge

17 stk

per side

LANDEVEI

700C er den egenskapen alle modellene i MERIDA 2017 serien har til felles. De siste årene er det utviklet modeller langt utover de klassiske landeveissyklene, som dekker flere bruksområder: komfort, triatlon, trening, aerodynamiske sykler, cyclo cross og hele veien til eksotiske grussykkelen. Nytt for 2017 er disc versjonen av SCULTURA. I tillegg har vi utvidet med to helt nye segmenter: vår første track sykkel REACTO TRACK og lanseringen av ADVENTURE modellene i RIDE serien med fokus på komfort og 1x11 drivverk. Dette er vårt bredeste utvalg noensinne, uansett preferanser og behov har vi sykkelen for deg.


SCULTURA

Nyhet for 2017 er vår SCULTURA DISC. Med utgangspunkt i SCULTURA, en av de letteste syklene i verden, har den nye disc versjonen hentet akselerasjon og komfort fra SCULTURA og kombinert det med påliteligheten til skivebremser. SCULTURA serien er tilgjengelig i carbon eller aluminium varianter med forskjellig geometri. CF4 Carbonrammen er konkurranse orientert, mens CF2 carbon og aluminiumsrammene har en mer avslappet og oppreist sittestilling.

Nytt for 2017: SCULTURA DISC med 'DISC COOLER "-funksjon
Klarer opp til 28mm dekk (DISC versjonen)
Aero profilerte ramme-rør på CF4, CF2 og LITE rammer
Alle versjoner er 'UCI godkjent'
Alle modeller med komplett intern kabelføring (mekanisk / elektrisk)
Alle modeller med full-carbon gaffel

 
SCULTURA JULIET

Scultura Juliet er damespesifikke landeveissykler og en idelle følgesvennen for alt fra den ambisiøse rytteren til de som fokuserer mer på glede ved å dra på sykletur. Nytt for 2017 er Scultura Disc, med skivebremser som fungerer godt i alt slags vær. Du kan velge mellom carbonfiber eller aluminium versjoner helt ned til minste rammestørrelse. Begge deler har en geometri med en mer oppreist sittestilling og er utstyrt med 25mm dekk og 15mm setback på setepinnen som øker komforten ytterligere.

Tilgjengelig fra størrelse XXS
CF2 carbon og LETTE aluminiumsrammer med "feel good" geometri som muliggjør en litt mer oppreist sittestilling
Mulig å benytte opptil 25mm brede dekk (DISC)
Aero tube profiler på carbon og aluminium modeller
Alle modeller er 'UCI godkjent'
Alle modeller leveres med fullstendig integrert kabelføring

 
REACTO

REACTO er Team Lampre-Merida sitt førstevalg når de ønsker en rask aerodynamisk sykkel og spurter. Modellen er utviklet etter utallige timer i vindtunnel kombinert med våre erfaringer fra tempomodellen WARP TT. Når hvert sekund teller mot slutten av en lang etappe, hjelper REACTO deg å bevare energi gjennom sin aerodynamiske utforming og superstive kranklager samtidig som all energi blir omgjort til fremdrift. Men REACTO er ikke bare en sykkel for spurterne. Med sin lave vekt og enestående komfort er dette valget til mange Team Lampre-Merida rytterne og modellen har også vunnet fjelletapper.

Nytt for 2017: utstyrt med 25mm dekk
Race geometri i hele serien; CF5, CF3 og aluminiumsrammer
'NACA fastback' ramme-rør profiler for topp aerodynamisk ytelse
Alle versjoner er 'UCI godkjent'
Aluminium modell REACTO LITE med nye "Body Seat Tube'

 
REACTO TRACK

REACTO TRACK er utviklet av Merida sine ingeniører i Tyskland, og ikke overraskende har vår første track modell allerede lykkes å komme helt i toppenskikte av sin klasse. Basert på REACTO AERO Aluminium modellen, er REACTO TRACK utvilket med en unik geometri og et dropout med mange justeringsmuligheter så rytteren kan bytte mellom en rekke ulike størrelser på drivverket uten å måtte justere kjedets lengde.

Helt ny modell for 2017
Horisontale bakre dropouts med ekstra mulighet for justering
'NACA Fastback' ramme-rør profil for forbedret aerodynamikk
Carbon gaffel med skjulte bremser foran gjør sykkelen fiks ferdig til bruk

 
WARP TRI

Selv om triatlon utøvere deler ambisjonen om å fullføre sykkel-etappen raskest mulig med rene tempo ryttere, er det et par grunnleggende forskjeller. Først og fremst ved utformingen av sykkelen, som igjen legger grunnlaget for den perfekte sittestillingen. Triatlon er ikke begrenset av UCI sine strenge regler til utforming. Sittestillingen er om mulig enda viktigere for trialtleter som etter fullført sykkel-etappe skal ut å løpe, noe som igjen stiller enda høyere krav til at overgangen fra sykkel til løping skal gå så enkelt som mulig. WARP TRI er utviklet nettopp for å passe alt dette.

Triatlon optimalisert versjon av WARP TT
'NACA Fastback "ramme-rør og aero optimalisert styrerør for bedre aerodynamik
Fullstendig integrert kabelføring (også for Di2)
Klarer opp til 25mm dekk
'Flip Flop' setepinne for optimal sittestilling
'Modular Cockpit' for justering av høyde